I det følgende handler det om at foretage en ansvarsplacering for de forandringstiltag, der skal initieres. Hvem er ansvarlig for milepæle/succeser, hvilket betyder at virksomheden er nødt til at tage resurseallokeringen og tidsforbruget forbundet med innovation af forretningsmodellen seriøst. Det handler desuden om timing & ansvar for opfølgning for tiltag.
Segment:_______________________________________________
| Elementer i forretningsmodellen | Hvornår skal ændringen finde sted? Hvilke interne og eksterne stakeholders skal involveres? | Hvem er ansvarlog for forandringen? Hvilke milepæle/målepunkter er der? |
| Værdi | ||
| Relationer til kunderne | ||
| Kanaler | ||
| Indtjeningsmodel | ||
| Omkostningsmodel | ||
| Nøgle aktiviteter | ||
| Nøgle ressorucer | ||
| Nøgle leverandører | ||
| Mål og ambitioner | ||
| Positionering i netværket |
Hent ovenstående tabel som Word-fil her
Gruppeøvelse (ca. 40 min): Vælg nu en der styrer pennen og gå i gang med skemaet. I går nu i dybden med hvem der gør hvad i jeres forandring af forretningsmodellen. Gå punkterne fra kanvasset igennem som I fandt frem til i øvelsen ovenfor: Hvornår skal ændringen finde sted? Hvilke interne og eksterne interessenter skal involveres?
Dernæst, hvem er ansvarlig for forandringen? Hvilke milepæle vil I opstille for processen?
