Fremgangsmåde: Print A1 udgaver af værditrekanten og kunderejsen (to adskilte dokumenter) og fyld post-it sedler på under hvert punkt.
Skriv 2-4 punkter som stikord til overskriften
Hvilken værdi tilbyder jeres virksomhed for indeværende? Brug værditrekanten – benyt værdidimensionerne fra værditrekanten. Hvem skaber vi værdi for? Hvilken værdi skal vi give vores kunder fremadrettet? Hvordan gør vi en forskel ift. vores konkurrenter?
Udfyld felterne undervejs i kunderejsen – hvad oplever kunden og hvad gør I ’gennem kundens rejse i jeres virksomhed’. Dvs. I præciserer jeres kundeværdiskabelse, mens I løser et behov hos kunden
Hvordan kan der udvikles ”ny/anden” værdi under kunderejsen?
Hvad er konsekvenserne som følge af den ændrede værdi for andre elementer i forretningsmodellen? Brug jeres tidligere udfyldte kanvas og gå kort de 11 punkter igennem – hvordan ændres jeres forretningsmodel sig, når I ændrer jeres værdiskabelse og bliver tydelige på kundens rejse i jeres virksomhed? Skriv ned ved siden af i et separat dokument. I arbejder her ud fra to store kartoner med post-its på og skriver til i et separat dokument.
Hvis I bruger BMC – er der nogle af aspekter af forretningsmodellen, der skal styrkes for at tilpasningen fungerer?
