Kunderejsen

Hvad søger kunden og hvad gør I? Hvordan skaber I værdi under kunderejsen?

Kunde, Kunderejse

Modellen ’kunderejsen’ supplerer værditrekanten ved at zoome yderligere ind på den konkrete værdiskabelse, der finder sted i interaktionen mellem leverandør og kunde. Værktøjet giver mulighed for art arbejde yderligere med at forstå hinandens oplevelse af værdi i kunde-leverandør relationen samt hvordan evt. forskelle i værdiforståelse kan fjernes, mindskes eller kompenseres for. Formålet er at danne bro mellem den kløft, der ofte opstår mellem kundens og leverandørens forskelligartede opfattelse af behov og løsning. At minimere denne afstand i perception er centralt for at den praktiske håndtering af opgaven (der udmønter sig i en ydelse) bliver oplevet som værdiskabende, set fra kundens perspektiv. Kunderejsen handler om at se kundens behov og ønsker fra kundens synsvinkel for at sandsynliggøre en fælles forståelse af behov & løsning.