I skal nu arbejde med at tydeliggøre jeres kernekompetencer, motivation, mulighedsstruktur og timing af forandringstiltag for at skabe en forretningsmodeludvikling, der er konkurrencedygtig på markedet.
Fremgangsmåde: Print en A1 udgave af C-MOST modellen i den første cykliske variant og i varianten med ’pilene ovenfor’. Fyld post-it sedler på under hvert af modellens punkter. Skriv 2-4 punkter som stikord til hver overskrifterne.
Gå hvert punkt i C-MOST igennem og relater til jeres virksomhed, omgivelser og netværk (leverandører, kunder og konkurrenter)
Hvori består ønsket om at forandre jer?
Hvilke muligheder og udfordringer er forbundet med at tilpasse/udvikle jeres forretningsmodel ift. dimensionerne fra C-MOST?
Motivation - hvilke mål har I sat op under BM?
Kapabiliteter - hvori ligger jeres særlige styrker i jeres ressourcer, aktiviteter, værdiskabelse, indtjeningsmodel, leverandører, kunderelationer, kunder, kanaler, og netværksposition i jeres forretningsmodel?
Opportunity structure – hvilke særlige markedsmuligheder kan udvikles?
Timing - hvilken rolle spiller tiden/timingen I jeres forandringsproces?