Værktøjer og modeller til understøttelse af implementeringen af en ændret forretningsmodel

I det følgende handler det om at foretage en ansvarsplacering for de forandringstiltag, der skal initieres. Hvem er ansvarlig for milepæle/succeser, hvilket betyder at virksomheden er nødt til at tage resurseallokeringen og tidsforbruget forbundet med innovation af forretningsmodellen seriøst. Det handler desuden om timing & ansvar for opfølgning for tiltag.

 

 Segment: ____________________________________________________________

Elementer i forretningsmodellen  Hvornår skal ændringen finde sted? Hvilke interne og eksterne stakeholders skal involveres? Hvem er ansvarlog for forandringen? Hvilke milepæle/målepunkter er der?
Værdi    
Relationer til kunderne    
Kanaler    
Indtjeningsmodel    
Omkostningsmodel    
Nøgle aktiviteter    
Nøgle ressorucer    
Nøgle leverandører    
Mål og ambitioner    
Positionering i netværket    

Hent ovenstående tabel som Word-fil her

Gruppeøvelse (ca. 40 min): Vælg nu en der styrer pennen og gå i gang med skemaet. I går nu i dybden med hvem der gør hvad i jeres forandring af forretningsmodellen. Gå punkterne fra kanvasset igennem som I fandt frem til i øvelsen ovenfor: Hvornår skal ændringen finde sted? Hvilke interne og eksterne interessenter skal involveres?

Dernæst, hvem er ansvarlig for forandringen? Hvilke milepæle vil I opstille for processen?

implementering